Tak trochu mimo...

Zařekla jsem se, že na tyhle stránky budu psát jen věci, které se přímo týkají mojí školy. Na druhou stranu bych se ráda zmínila o dnešním odpoledni v Kadani. Díky škole v Kadani vlastně moc nepobývám, jelikož přijíždím v pátek odpoledne a vracím se v neděli odpoledne zase do Prahy. Takže se mi stává, že se hodně dlouho na některá místa nedostanu. O to víc jsem pak zaskočená, jak moc se změnila.
Mluvím o okolí řeky, kolem Splitu až nahoru k Františkánskému klášteru. Ráda jsem do těch míst chodívala, protože to byl takový příjemný lesnatý kout bokem od města. Dneska jsem byla naprosto zaskočená staveništěm, které tam vyrostlo. No, aspoň neco tam "roste", když byla drtivá většina stromů vykácená. Nejsem si jistá, přeci jen jsem tam dlouho nebyla, ale nějak se mi nezdá, že by najednou všechny uhynuly nebo podlehly nějaké přírodní katastrofě. Vlastně podlehly katastrofě stavební. Procházíte bahnem, štěrkem, pilinami, zbytky kmenů a zbytkem lesa a přijdete si jako ve filmu Pán prstenů. S tím rozdílem, že stromy nekácí a nepálí skřeti, ale město. Možná, že po stavebních úpravách ti místo nebude vypadat pro někoho, kdo nebude místní ošklivě. Ale místní si asi budou už vždycky pamatovat, jak to vypadávalo dřív a to už žádná "bouda" nevrátí.
A nad tím vším se tyčí cedule hlásající světlejší zítřky s promenádou Maxipsa Fíka, do které se vloží 131 milionů. Z nich jde údajně většina z dotace Evropské Unie. A najednou Vám přijde, že by nám možná bez dotací bylo lépe...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Maxmilián II.

Vánoční čas

Momentky