Srážka s blbcem

Hlavním důvodem pádu mojí morálky, co se studia medicíny týče, byla dnešní návštěva nemocnice v krči. Jak se říká, srážce s blbcem se vyhnout nejde, on si vás stejně najde. Jednou za dva týdny se můj kruh ocitá v nemocnic v Krči, v rámci hodin ošetřovatelství, jak už jsem se zmínila. V nemocnici, což možná hodně lidí překvapí, se nevyhnete setkání s pacienty. A jeden čekající si na nás dneska hezky došlápl.
Na druhou stranu musím přiznat, že byl asi relativně všímavý, jelikož na nás po asi minutě po našem příchodu vytáhl otázku, jestli jsme budoucí lékaři. Spolužák mu bohužel odpověděl. Následné otázky typu: "Budete chodit do práce nebo do služby?", jsme zpočátku nebyli schopní pochopit. asi po dvou minutách, kdy na nás začal být velice hrubý a sdělil nám, že jako lékaři musíme chodit do služby a sloužit lidem a ne pracovat za peníze. Že bychom se měli stydět, že nám jde jen o peníze a podobně. Když jsme se v naprostém úžasu z toho rychlého obratu vzpamatovali, oponoval spolužák tím, že on (útočící) taky nechodí do práce zadarmo. Víte jaké se mu na to dostalo odpovědi? "Já ale nejsem lékař."
Ono by to bylo hezké a my bychom plnili své poslání a sloužili lidem, ale to by se asi o nás musela společnost postarat. Nevšimla jsem si, že by doktoři nemuseli platit nájmy nebo že by svoje rodiny a děti živili stříkačkami a rukavicemi. Ano, doktor má pomáhat lidem, ale musí také z něčeho žít a snižování práce lékařů jen na poslání je naprosto pokrytecké! V okamžiku, kdy bych pracovala zadarmo a požádala toho člověka, který na nás byl takhle hrubý, o přespání, jsem si jistá, že by mě odmítl.
Nechápu, proč si celá dnešní společnost myslí, že každý doktor bere pacienty jako nějaké zboží na běžícím pásu a že je okrádá, nebožáky, o jejich 30 korun. Upřímně by mi žádné peníze nestáli za to, aby byl tenhle člověk mým pacientem. Není nad to, když vás někdo při šestiletém povinném studiu a následných letech vedoucích k atestacím, ještě napadal, jaký jste vlastně hrozný netvor a necita, který jen z nemocných tluče peníze.
Ono to asi bude tím, že nikdo za doktory nevidí ty roky dřiny a tu obrovskou zodpovědnost za ty, které léčí, protože těch 30 korun to prostě všechno zdaleka převyšuje. Jak by pán řekl, lékaři plat brát nemají, jejich práce je totiž služba lidem a posláním. Ale až ho jednou píchnete jinam než jste měl, tak vás z fleku zažaluje a rozhodně se s vámi nebude soudit o vaše "poselství".
Dneska byl první den, kdy jsem skutečně pocítila naprosto odpor k medicíně a řekla jsem si, že pro tyhle lidi to prostě dělat nechci...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Maxmilián II.

Vánoční čas

Momentky