Stávka

Jestli mě něco v poslední době trochu děsilo, pak to byla slibovaná stávka v městské hromadné dopravě. Zvláštní v zápočtových a zkouškových týdnech je to poněkud nepříjemné a ono to, že nejelo metro a vy jste se tím pádem nedostali na zkoušku nebo test, nikoho moc nezajímá. Jsou i alternativní možnosti dopravy - kolo, motorka, auto, kůň...
Zejména v téhle souvislosti mě pak pobavilo prohlášení jednoho z odborářských hnutí, který se v televizi rozčiloval, že k nim vláda vůbec není fér. Ano. Ono ochromit dopravu v Praze kvůli tomu, jestli zaplatím něco navíc za stravenky nebo ne, je totiž naprosto fér vůči všem cestujícím. Navíc si nejsem jista, zda jsou právě členové vlády a ministerstva financí závislí na MHD. Pozici rukojmího se mi v tomhle sporu ale rozhodně nezamlouvá, tak se snad nějak dohodnou.
Dnes jsem ale zastihla prvního "stávkujícího". Když jsem se večer vracela metrem ze školy, zaujalo mě bušení z vedlejšího vagónu. Ale odsoudila jsem to jako nějakého výtržníka. Když se následně metro rozjelo a ozval se řidič ze své kabiny: "Pokud jste na mě zvonili, budu se tomu věnovat na Smíchově.", to už se zdálo být trochu podezřelé. Na Smíchově se ukázalo, že do dveří kopali zoufalí cestující ve snaze vystoupit na Andělu. V jejich vagónu se ale neotvírali ani jedny dveře, a tak museli být evakuováni nouzovými východy a rozptýleni mezi nás zbývající. Asi se odbory špatně domluvily a neupravily všechny dveře do funkčního "nestávkového" stavu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Maxmilián II.

Vánoční čas

Momentky