Shrnutí kurzu

Tak svůj praktický týdenní kurs už mám za sebou. Byl extrémně zajímavý, ale taky fyzicky a časově hodně náročný. Osm hodin denně nových a někdy i těžky pochopitelných informací nám dával občas docela zabrat. Ale teprve s odstupem dokážu říct, že to tak bylo nejlepší.
Výsledky nebyly nijak oslnivé, když jsme většinu postupů dělali poprvé, ale aspoň mi vyšla fluorescenční mikroskopie, vzorek na elektronovou mikroskopii jsem měla čistý (tak čistý, že jsem vymyla i buňky se značením :oD ) a mikroinjekcí jsme si do buňky taky píchli. Absolutně nejvíc mě ale překvapil přístup zaměstnanců celého ústavu, kteří se o nás skutečně ukázkově starali, měli s námi trpělivost a pravidelně nám lhali o tom, že nám to jde hezky :o)
Bez budíku se neobejdete...pořád pípá a nutí vás dělat další krok v pracovním postupu. Vepředu pak moje pracovní pinzeta 6. nebo 9. , těžko říct. Nevýhodou obsedantních neurotiků s perfekcionalistickými sklony je to, že můžou pracovat jen s jednou jedinou pinzetou, i kdyby bylo okolo 100 jiných...no, tak takhle je prostě moje, jen moje :o)
Vypadá to jako silikonové implantáty. Ve skutečnosti jsou to kapičky vody na parafilmu (zamilovala jsem si parafil), na kterých leží naše malinká mřížka se vzorky.


Kolega "pasterkami"pipetuje kapičky vody na parafilm, pro promývání vzorků

Tohle by měl být výsledek mého vzorku na elektronovou mikroskopii. Ta koule by měla být buňka a kolem ní by měly být soustředěny kuličky koloidního zlata. Ale ty černé fleky tam být nemají, protože přes ně ty kuličky nejsou vidět :o)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Maxmilián II.

Vánoční čas

Momentky